2023 - 2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI STAJ DUYURUSU

Yazar: Ziraat Fakültesi | Tarih: 19 Nisan 2024

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI YAZ DÖNEMİ STAJ BAŞVURU SON TARİHİ: 24 MAYIS 2024

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI YAZ DÖNEMİ STAJ BAŞLANGIÇ TARİHİ: 08 TEMMUZ 2024

FAKÜLTEMİZDE STAJ BAŞVURULARI BAŞLAMIŞ OLUP, ÖĞRENCİLERİMİZİN SORUN YAŞAMAMALARI İÇİN STAJ İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİNDE BELİRTİLEN ESASLARI UYGULAMASI GEREKLİDİR.

STAJ İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİ

1) 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılında Staj I ve/veya Staj II alacak öğrenciler, ders kayıtlarında Staj Dersi(leri)ne kayıt yapmalıdırlar. Fakülte bünyesinde veya çeşitli kurum/kuruluşlarda yapılacak stajlar YÜZ YÜZE YAPILACAKTIR. Staj için gerekli tüm belgeler Üniversitemizin Kalite Yönetim Sistemi Sayfasında ve (https://unikys.omu.edu.tr ) linkinde bulunmaktadır.

2) Staj yeri ve zamanı konusunu Bölüm Staj Sorumluları ile görüşecekler. Bölüm Staj Sorumlusunun staj yapılacak yer onayı sonucunda;

3) Öğrenciler, Ondokuz Mayıs Üniversitesi OMÜ-ÜNİKYS Üniversite Kalite Yönetim Sistemi Dökümanlar menüsünde bulunan PP.1.2.FR.0021 Zorunlu Staj Başvuru Formunu üç nüsha olarak eksiksiz doldurup Kendisi ve Bölüm Staj Sorumlusu öğretim üyesine imzalatıldıktan sonra Bölüm Sekreterine kayda girer ve kayıt numarası sekreter tarafından verilir.

4) Bu belge İlgili Dekan Yardımcısına (Prof.Dr. Umut Sami YAMAK) onaylattırılır.

5) Dekan Yardımcısı tarafından onaylanan bu belge Kurumlara gidilerek Kurum tarafından onayı sağlanır. Kurum tarafından da onaylanan bu belge ile beraber e-devlet sistemi üzerinden Sağlık Provizyon ve Aktivasyon Sistemi (SPAS) Müstehaklık Belgesi alınacaktır. E-devlet üzerinden Sağlık Provizyon ve Aktivasyon Sistemi (SPAS) Müstehaklık Belgesini alamayanlar Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünden temin edeceklerdir. Temin edilen tüm belgeler Bölüm Sekreterine teslim edilir. Yabancı Uyruklu öğrenciler ise ayrıca kimlik fotokopilerini vereceklerdir.

6) Staj I ve Staj II’yi birlikte yapacak öğrencilerin, Staj I ve Staj II için ayrı ayrı Zorunlu Staj Form’u doldurmaları gerekmektedir. Fakültemizde Staj I ve Staj II'yi birlikte yapacak öğrencilerimiz tek Zorunlu Staj Formunu dolduracaklardır.

7) Zorunlu Staj Formları Bölüm Sekreterliğine teslim edilirken özellikle imzaların (öğrenci, bölüm staj yetkilisi, dekan yardımcısı ve staj yapacağı kurumun staj sorumlusu) ve mühürlerin eksiksiz olmasına dikkat edilmesi gerekir. Bununla birlikte, herhangi bir kurum veya kuruluşta çalışıp-çalışmadığı, anne veya babadan sosyal güvencesinin olup olmadığı sorularak staj formunun ilk çizelgesindeki ilgili yere not edilmesi gerekir.

8) Öğrenciler kurum veya kuruluşa imzalattıkları Zorunlu Staj belgelerini en geç 24 Mayıs 2024 Cuma günü mesai saati sonuna kadar mutlaka ilgili Bölüm Sekreterliğine teslim etmeleri gerekmektedir.

9) Öğrenciler staja başlamadan ve gitmeden önce Zorunlu Staj Formu (PP.1.2.FR.0021), SGK İşe Giriş Bildirgesini, Staj Defterini, Staj Değerlendirme Formunu (PP1.2.FR.0018) ve Stajyer Öğrenci Devam Takip Çizelgesini (PP1.2.FR.0093) Bölüm Staj Sorumlusundan teslim alır.

10) Öğrenciler kurumumuz dışında yapacak oldukları Zorunlu Staj için staj yapacakları kurumdan ücret talep edecekler ise mutlaka staja başlamadan önce İŞ YERİ STAJ SÖZLEŞMESİ'ni düzenleyip bölümüne teslim etmeleri gerekmektedir.

11) Staj yapacak öğrencilerimiz staj süresinde yaşanacak olan bir olumsuzluğun İş Sağlığı ve Güvenliği açısından bildirimi için ekte yer alan Taahhütnameyi Staj başvuru evrakları ile birlikte mutlaka doldurup teslim etmeleri gerekmektedir.

NOT: 24 Mayıs 2024 tarihinden sonra yapılan staj başvuruları işleme alınmayacaktır.